Sidor

lördag 27 februari 2010

Vårt Bröllopsalbum *Utsidan tillagd*

Utsidan är nu färdig "pimpad"
Som första bild kommer min underbara brudbukett.
Vet inte om jag ska skriva brudbukett men jag tycket att det säger sig själv?

*******************************************




Nästa sida är en dubbelLO från fotograferingen innan vigseln.
Då vår kära vän fotade väldigt mååånga kort och jag ville ha med så många som visade vad som hänt Photoshopade jag dem så att jag kunde få ut 2 eller 4 st på ett vanligt 10x15cm kort. Jag följde guiden som finns hos http://www.pysselrummet.se/ och eftersom jag inget kunde om photoshop innan använde jag mig också av guiden hos http://www.moderskeppet.se/
*************************************


Denna tillsammans med nästa bild finns på nästa uppslag i albumet och handlar om själva vigseln och om dottern som sjöng en egenskriven sång till oss. Gullungen :-)


Man kan dra upp den bruna halvcirkeln som syns ovanför hennes huvud och där är texten på hennes sång.
*************************************


Det fanns många bilder på dottern under vigseln.
Denna sidan handlar om att vara näbb, vilket inte är det lättaste....

Här har jag photoshopat samma bild många gånger.
Min groda som blev min prins får grodan nere i hörnet representera ;-)

*************************************



Nästa uppslag är utmarschen ur kyrkan och allt ris som kastades.

Pilarna visar på allt ris vi fick över oss.

Här är jag också tveksam om det behövs någon rubrik eller jag ska låta bilderna tala för sig själv.

*************************************


Många kramar blev det och här valde jag helt enkelt ut de bilder som passade bäst tillsammans.



*************************************




Vår toastmadame måste också förevigas
för hon hade ju en viktig roll under kvällen som följde.



Här har jag använt mig av en skiss som Jessica på www.pema.cc gjort

************************************





Alla våra fina gäster ville jag också föreviga och denna sidan hade jag funderat ut redan innan bröllopet. Det var bara lite klurigt att få in alla på samma sida men skam den som ger sig.




*************************************

Middagen blev en dubbel Lo.
Här scannade jag in bilderna från engångskamerorna som vi hade på borden.Photoshopade dessa på samma sätt som tidigare.

*************************************


Nästa uppslag fick bli tårtan och dansen


Bröllopsvalsen var den första LO´n jag gjorde efter en skiss som finns hos http://www.pysselrummet.se/ men den kändes lite tom
så jag skrev ut text och noter på Sjösala vals på overhead
(glöm inte att spegelvända texten innan du skriver ut) *************************************


Ännu en dubbel LO om festen efter middagen
å så var bröllopet över....


Vill man se bilderna på riktigt får man komma hem och hälsa på hos mig.
Jag visar dem gärna :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint! Ser fram emot att få se det IRL.
Kram, Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...